Regulamin                                                        


Przed złożeniem zamówienia w naszym Sklepie akatja.pl należy zapoznać się z niniejszym regulaminem.


REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO akatja.pl

Sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego realizuje firma PRACOWNIA DEKORACJI AKATJA KWIEL KATARZYNA, UL. POLNA 70A, 26-200 KOŃSKIE wpisana do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posługująca się numerem NIP6581559739.

Spis treści

§ 1 Postanowienia Ogólne
§ 2 Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
§ 3 Zawarcia umowy sprzedaży
§ 4 Płatność, dostawa, odbiór 
§ 5 Dane osobowe
§ 6 Reklamacje
§ 7 Odstąpienia od umowy
§ 8 Informacje dodatkowe

 

 

§1 Postanowienia ogólne:

1.1      Niniejszy regulamin („Regulamin") reguluje warunki:

a)         zawierania za pośrednictwem sklepu internetowego http://akatja.pl/ umów sprzedaży i określa zasady wykonywania tych umów.

b)         dostarczania treści marketingowych dot. Sklepu internetowego za pomocą tzw. newslettera.

c)         świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.

1.2      Sklep internetowy („E-sklep") prowadzony jest za pomocą domeny http://akatja.pl/. Przedmiotem działalności E-sklepu jest sprzedaż towarów dostępnych na stronach sklepu internetowego.

1.3      Podmiotem prowadzącym sklep internetowy, Usługodawcą oraz Sprzedawcą produktów w nim umieszczonych jest

PRACOWNIA DEKORACJI AKATJA KWIEL KATARZYNA

UL. POLNA 70A, 26-200 KOŃSKIE

Numer NIP 6581559739

Numer REGON 260264499

wpisana do Ewidencji Działalności Gospodarczej numer wpisu 9290/2008,

prowadzonej przez Burmistrza Miasta i Gminy Końskie

1.4      Korespondencję elektroniczną dotyczącą działalności E-Sklepu należy wysyłać na adres e-mail: akatja@akatja.pl, natomiast korespondencję tradycyjną (pocztową) należy kierować na adres:

AKATJA

UL. Fabryczna 15, 26-200 KOŃSKIE

 

1.5      Klientem E-Sklepu może być – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usługi świadczonej drogą elektroniczną przez Usługodawcę, która chce zawrzeć lub zawarła umowę sprzedaży ze Sprzedawcą.

1.6      Zamówienia realizowane są na terenie Polski. Wysyłki zagraniczne realizowane i wyceniane są indywidualnie po uzgodnieniu formy i ceny wysyłki przez Sklep i Klienta.

1.7      Ceny w Sklepie Internetowym wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT (ceny brutto). Ceny nie zawierają ewentualnych kosztów wysyłki, które są zależne od wybranego przez klienta sposobu płatności i dostawy.

1.8      Jeśli nie zostało to wyraźnie wskazane w informacji handlowej, towary dostępne w E-sklepie są nowe, a podmiotem odpowiedzialnym za ich ewentualne wady fizyczne i prawne jest PRACOWNIA DEKORACJI AKATJA KWIEL KATARZYNA

UL. POLNA 70A, 26-200 KOŃSKIE

Numer NIP 6581559739

Numer REGON 260264499

wpisana do Ewidencji Działalności Gospodarczej numer wpisu 9290/2008,

prowadzonej przez Burmistrza Miasta i Gminy Końskie

 

§ 2 Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną:

2.1      W ramach prowadzenia E-Sklepu Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia Usług elektronicznych w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.

2.2     Świadczenie przez Usługodawcę Usług elektronicznych jest bezpłatne.

2.3     Warunki zawierania umów o świadczenie Usług elektronicznych:

2.3.1.    Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta w Sklepie internetowym zostaje zawarta w momencie dokonania Rejestracji.

2.3.2.    Do dokonania Rejestracji niezbędne jest podanie w formularzu rejestracyjnym następujących danych przez Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu, miejscowość wraz z kodem pocztowym), adres e-mail, numer telefonu kontaktowego oraz Hasło.

2.3.3.    Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na udostępnieniu interaktywnego formularza umożliwiającego złożenie Zamówienia w Sklepie internetowym zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia korzystania z powyższej Usługi (dodanie Produktu do koszyka).

2.3.4.    Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej Newsletter zostaje zawarta w momencie podania na stronie Sklepu internetowego w zakładce „Newsletter” adresu poczty elektronicznej oraz kliknięcia pola „Newsletter”, bądź w momencie w którym klient zaznaczył stosowne pole (check-box) w momencie rejestracji, wyrażające zgodę na usługę Newsletter.

2.3.5.    Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta oraz Newsletter w Sklepie internetowym są zawierane na czas nieoznaczony.

2.3.6.    Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na udostępnieniu interaktywnego formularza umożliwiającego złożenie Zamówienia w Sklepie internetowym jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia.

2.4.    Warunki rozwiązywania umów o świadczenie Usług elektronicznych:

2.4.1.    Użytkownikowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym przez Usługodawcę w każdej chwili (np. usunięcie konta Użytkownika). Wypowiedzenie umowy następuje bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych kosztów i bez wskazania przyczyn:

2.4.1.1.   Wypowiedzenia umowy można dokonać poprzez przesłanie odpowiedniego oświadczenia na adres mailowy akatja@akatja.pl lub też pisemnie na adres Usługodawcy (wskazany na wstępie niniejszego regulaminu).

2.4.1.2.   Umowa w takim przypadku wygasa po upływie 7 dni od chwili otrzymania przez Usługodawcę wypowiedzenia.

2.4.2.  Usługodawca ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną z zachowaniem 7 dniowego terminu wypowiedzenia w przypadku, gdy Użytkownik dostarcza treści o charakterze bezprawnym.

2.4.3.    Wypowiedzenie i rozwiązanie umowy nie wiąże się z utratą praw już nabytych przez Klientów korzystających z Sklepu internetowego Sprzedawcy.

§3 Zawarcie umowy sprzedaży

3.1.    Klient ma do wyboru następujące sposoby złożenia zamówienia:

a)         złożenie zamówienia po wcześniejszej rejestracji w systemie E-sklepu;

b)        złożenie zamówienia bez rejestracji tzw. „szybkie zakupy";

c)         złożenie zamówienia za pośrednictwem wiadomości e-mail;

d)        złożenie zamówienia telefonicznego

3.2.     Klient, który złożył zamówienie po wcześniejszej rejestracji ma dostęp do dodatkowych opcji dostępnych za pośrednictwem Konta Klienta, takich jak: historia zamówień, możliwość sprawdzenia, na jakim etapie realizacji jest złożone zamówienie oraz możliwość otrzymywania informacji o nowościach i promocjach (jeśli zaznaczył opcję „Chcę otrzymywać informację o nowościach”)

3.3.     Rejestracja polega na utworzeniu w systemie sklepu http://akatja.pl/Konta Klienta. W celu dokonania rejestracji Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie E-sklepu. Dane wskazane w formularzu rejestracyjnym jako obowiązkowe są niezbędne do prawidłowego zawarcia i wykonania umowy sprzedaży. Po przesłaniu uzupełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzyma, na wskazany przez siebie adres e-mail, potwierdzenie rejestracji wraz z hasłem dostępu. Prawidłowa rejestracja konta zostanie potwierdzona komunikatem „Konto zostało założone”.

3.3.1. Złożenie zamówienia przez zarejestrowanych klientów sklepu http://akatja.pl/ polega na dodaniu odpowiednich towarów do koszyka internetowego. W przypadku kiedy wszystkie interesujące nas przedmioty znajdują się w koszyku, należy złożyć zamówienie w tym celu kierujemy się komunikatami wyświetlanymi na stronie e-Sklepu

3.4.     W przypadku wyboru „szybkich zakupów" (pkt §3.1.b) Regulaminu), po dokonaniu wyboru produktu należy kliknąć ikonę „dodaj do koszyka", po czym można kontynuować zakupy lub kliknąć ikonę „przejdź do koszyka " i dokonać zakupu. W celu złożenia zamówienie Użytkownik proszony jest o wybór sposobu dostawy i metody płatności. W kolejnym kroku Użytkownik proszony jest o uzupełnienie swoich danych kontaktowych, danych do rachunku bądź faktur oraz danych do wysyłki. Na tym etapie Użytkownik może skorzystać z opcji zalogowania się do swojego konta, bądź też zarejestrowania nowego Konta Użytkownika. Po potwierdzeniu złożenia zamówienia wyświetlane jest podsumowanie danych o zamówieniu.

3.5      W celu złożenia Zamówienia poprzez przesłanie wiadomości e-mail należy wysłać wiadomość e-mail na adres akatja@akatja.pl Treść wiadomości powinna określać istotne postanowienia umowy, tj. przedmiot umowy, cena, ilość.

3.5.1.    W treści wiadomości e-mail Klient jest zobowiązany do podania danych niezbędnych do prawidłowej realizacji wysyłki towaru (imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu). Dodatkowo klient jest zobowiązany do określenie sposobu realizacji płatności.

3.6.    Aby złożyć zamówienie telefoniczne, należy skontaktować się z sprzedawcą, który jest dostępny codziennie w godzinach 8-20 pod numerem +48 604 532 152 lub 531 532 152 (opłata standardowa - wg. cennika właściwego operatora).

3.6.1.    Skuteczne złożenie zamówienia telefonicznego, łączyć się będzie z koniecznością podania istotnych postanowień umowy tj; przedmiotu umowy, ilości zamawianych produktów, sposobu i rodzaju dostawy.

3.6.2.    Aby sprzedawca mógł zrealizować zamówienie, koniecznym będzie podanie     wszelkich niezbędnych w tym celu danych teleadresowych.

3.7.     W trakcie składania zamówień, o których mowa w pkt. 3.1 niniejszego regulaminu Klient zobowiązany jest do podania danych odpowiadających prawdzie.     

3.8.     Po otrzymaniu przez system E-sklepu zamówienia, każdorazowo wysyłana będzie na adres e-mail podany przez Klienta automatyczna wiadomość potwierdzającą otrzymanie zamówienia.

3.9.     Sprzedawca w przypadku przystąpienia do realizacji zamówienia potwierdza przyjęcie zamówienia osobną wiadomością mailową o zmianie statusu zamówienia na „w trakcie realizacji”.

3.9.1.    Oferta złożona przez klienta a niepotwierdzona przez Sprzedawcę w terminie 2 dni roboczych przestaje go wiązać.

3.9.2. Umowę sprzedaży uważa się za zawartą w chwili otrzymania przez Klienta wiadomości od Sprzedawcy, potwierdzającej przystąpienie do realizacji zamówienia (wiadomość o której mowa w pkt. 3.9 niniejszego regulaminu)

3.10.   Klient może anulować złożone zamówienie lub je zmodyfikować, w tym celu należy:

a) skontaktować się z Sprzedawcą telefonicznie;

b) skontaktować się z Sprzedawcą drogą mailową;

3.11.   Zamówienia są obsługiwane przez dział obsługi Klienta E-sklepu w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach 8.00-15.00.

3.12.   Zamówienie, którego otrzymanie zostało potwierdzone przez system E-sklepu (§3.9 Regulaminu) stanowi ofertę w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego i stanowi podstawę do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a

PRACOWNIA DEKORACJI AKATJA KWIEL KATARZYNA

UL. POLNA 70A, 26-200 KOŃSKIE

Numer NIP 6581559739

Numer REGON 260264499

wpisana do Ewidencji Działalności Gospodarczej numer wpisu 9290/2008,

prowadzonej przez Burmistrza Miasta i Gminy Końskie

 

3.13.   Do zawarcia umowy sprzedaży towarów będących przedmiotem zamówienia dochodzi w momencie otrzymania przez Klienta informacji o przyjęciu zamówienia do realizacji dokonanym zgodnie z § 3.9 Regulaminu.

3.14.   Informacje handlowe zamieszczone w E-sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz są zaproszeniem do składania ofert, nawet jeśli informacja ta zawiera jednostkową cenę towaru.

§4 Płatność, dostawa, odbiór

4.1     Płatność

4.1.1.    Z tytułu wykonania umowy sprzedaży Klient zobowiązany jest zapłacić wskazaną w zamówieniu cenę towarów oraz koszt ich wysyłki.

4.1.2.    Cena poszczególnych towarów prezentowana w E-Sklepie jest ceną brutto wyrażoną w złotych polskich (PLN) obejmującą również należny podatek od towarów i usług w obowiązującej stawce. Podane ceny nie zawierają jednak kosztów ewentualnej przesyłki, która to zostanie wskazana w trakcie składania zamówienia.

4.1.3.   Płatność następuje w wybranej przez Klienta formie:

a) gotówkowej - płatności za pobraniem bądź też w siedzibie sklepu przy wyborze opcji odbiór osobisty (adres do odbioru osobistego: ul. Fabryczna 15, 26-200 Końskie)

b) bezgotówkowej:

- płatność przelewem na rachunek sklepu: 79 1240 5006 1111 0010 2135 2527

- płatności przelewem PayPal na konto akatja@akatja.pl

4.1.3.b  Dniem zapłaty jest dzień uznania rachunku Sklepu

4.1.4.    Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych towarów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.

4.2.    Wysyłka towarów

4.2.1.    Zamówienia złożone przez klientów E-sklepu kompletowane są przez Sprzedawcę w jak najkrótszym czasie, maksymalnie w ciągu 10 dni roboczych od dnia zawarcia umowy zgodnie z §3 ust 9 Regulaminu. Na czas realizacji składa się czas niezbędny do skompletowania przedmiotu zamówienia.

4.2.2. W przypadku braku odmiennej umowy Sprzedawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy, w terminie nie dłuższym niż trzydzieści dni po złożeniu przez kupującego oświadczenia woli o chęci zawarcia umowy (pkt. 3.9 niniejszego regulaminu).

4.2.3.    Czas dostawy uzależniony jest od sposobu dostawy/odbioru towaru wybranego przez Klienta i nie powinien przekroczyć 7 dni roboczych.

4.2.4.    Sprzedawca powierza dostarczenie towarów podmiotom trzecim prowadzącym w tym zakresie działalność gospodarczą w zależności od wyboru Klienta wskazanego w zamówieniu może to być:

a) InPost Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Wielickiej 28, 30-552 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia Wydział XI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000543759, NIP: 6793108059

b) DPD Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Mineralna 15 (02-274), spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS 0000028368, NIP 526-020-41-10, kapitał zakładowy 228.604.000 zł

 

4.3.    Odbiór towarów

4.3.1.    Sprzedawca informuje, że klientom przysługuje prawo do sprawdzenia stanu przesyłki po jej dostarczeniu na miejsce wskazane w zamówieniu. Sprawdzenia stanu przesyłki przysługuje przed jej odbiorem od przewoźnika.

4.3.2.      W przypadku, kiedy przed wydaniem przesyłki okaże się, że uległa ona uszkodzeniu bądź doznała ubytku to przewoźnik ma obowiązek sam niezwłocznie ustalić protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Jednak w większości przypadków Przewoźnik wykonuje te czynności na żądanie uprawnionej do odbioru osoby

4.3.3.    Informujemy, że jeżeli po wydaniu przesyłki zauważą Państwo ubytek lub uszkodzenie niedające się z zauważyć z zewnątrz, to przysługuje Państwu prawo, niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od odbioru przesyłki, żądać od przewoźnika ustalenia stanu przesyłki.

4.3.4.    W przypadku jakichkolwiek problemów bądź wątpliwości prosimy o kontakt z Sprzedawcą pod numerami telefonów wskazanymi na stronie internetowej Sprzedawcy.

4.3.5     Odbiór osobisty dokonywany jest po indywidualnym ustaleniu terminu odbioru. Adres do odbioru osobistego: 26-200 Końskie ul. Fabryczna 15

 

§ 5 Dane osobowe

5.1.     Wypełnienie danych w Formularzu Zamówienia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych Zamawiającego przez Sprzedawcę oraz podmiot uprawniony przez Sprzedawcę do zarządzania zawartością strony internetowej, której Sklep Internetowy stanowi integralną cześć, zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 229, poz. 1497 z późn. zm). Dane osobowe Zamawiającego będą przetwarzane w celu realizacji złożonego zamówienia, w tym wystawienia faktury i prowadzenia sprawozdawczości finansowej. Dane te są poufne i nie będą ujawniane osobom nieuprawnionym.

5.2.     Administratorem danych osobowych jest

PRACOWNIA DEKORACJI AKATJA KWIEL KATARZYNA

UL. POLNA 70A, 26-200 KOŃSKIE

Numer NIP 6581559739

Numer REGON 260264499

wpisana do Ewidencji Działalności Gospodarczej numer wpisu 9290/2008,

prowadzonej przez Burmistrza Miasta i Gminy Końskie

 

5.3.     Dane osobowe Zamawiającego chronione są przez Sprzedawcę zgodnie z przepisami wyżej powołanej Ustawy o ochronie danych osobowych, i nie będą przekazywane, odsprzedawane ani użyczane innym osobom lub instytucjom, które nie będą do tego uprawnione. Dane osobowe Zmawiającego zostaną udostępnione w celu wywiązania się z umowy sprzedaży Produktów objętych niniejszym Regulaminem.

5.3.     Dostęp do danych osobowych posiada jedynie administrator danych, którym jest Sprzedawca.

5.4.     Zamawiający, który wypełnił formularz zamówienia ma możliwość dostępu do dotyczących go danych osobowych w celu ich weryfikacji, modyfikacji lub wystąpienia o ich usunięcie z bazy danych osobowych, zawiadamiając o tym administratora danych pisemnie na adres

AKATJA

UL. Fabryczna 15, 26-200 KOŃSKIE

bądź też mailowo na adres akatja@akatja.pl

 

§ 6 Reklamacje

6.1.W przypadku gdy dostarczony towar nie jest zgodny z umową sprzedaży Klientowi będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta przysługują uprawnienia wskazane w ustawie o prawach konsumenta.

6.2.Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jest dłuższy.

6.3.Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany.

6.4.Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.

6.5.Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową sprzedaży.

6.6.W wypadkach określonych ustawą o prawach konsumenta, w przypadku gdy towar jest niezgodny z umową sprzedaży, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Dotyczy to sytuacji, gdy:

a)            Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z Umową Sprzedaży z uwagi na niemożliwość wykonania naprawy lub wymiany bądź nadmierne koszty z tym związane,

b)            Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową sprzedaży w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności towaru z Umową Sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Klient go nabył,

c)             pomimo prób podejmowanych przez Sprzedawcę w celu doprowadzenia towaru do zgodności z umową sprzedaży, brak ten występuje nadal,

d)            brak zgodności towaru z umową sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony wskazanych w ust. 3,

e)            z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

6.7.Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie może żądać odstąpienia od umowy sprzedaży, jeżeli brak zgodności towaru z umową sprzedaży jest nieistotny.

6.8.Zalecane jest aby Klient składając reklamację zakupionego produktu:

a)    przekazał Sprzedawcy informacje dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności określił rodzaj i datę wystąpienia wady;

b)    określił żądanie związane z reklamacją produktu (naprawa towaru, wymiana towaru na nowy);

c)     podał swoje dane kontaktowe.

W celu ułatwienia procesu rozpatrzenia reklamacji zalecamy wykonanie i przesłanie kilku zdjęć pokazujących przyczynę reklamacji. Zwłaszcza jeśli produkt uległ zniszczeniu - prosimy o zdjęcie zniszczonego produktu.

6.9.Sprzedawca informuje, że w przypadku produktów objętych także gwarancją uprawnienia z tego tytułu należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej. Gwarancja na sprzedany produkt nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Klienta z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy w zakresie określonym ustawą o prawach konsumenta.

6.10.      Klient może zgłaszać również reklamacje związane z funkcjonowaniem strony Sklepu internetowego lub korzystania z Usług świadczonych drogą elektroniczną.

6.11.      Rozpatrzenie reklamacji następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni.

6.12.      Odpowiedź w sprawie reklamacji zostanie wysyłana na podany przez Klienta adres mailowy lub w inny wskazany przez Klienta sposób.

6.13.      W celu ułatwienia procedury reklamacji Klient może skorzystać z formularza reklamacyjnego udostępnianego przez Sprzedawcę.(Wzór formularza reklamacyjnego stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu).

§ 7 Odstąpienie od umowy

7.1.     Klient będący jednocześnie konsumentem w rozumieniu art. 22[1] kodeksu cywilnego  z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu(10) dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można wysłać na następujący adres:

AKATJA

UL. Fabryczna 15, 26-200 KOŃSKIE

Bądź też mailowo na adres: akatja@akatja.pl

7.2.     W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.

7.3.     Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należne są od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

7.4.    Informacja dot. zwrotu świadczeń:

7.4.1.    Sprzedawca dokona zwrotu zapłaconej ceny towaru wraz z ewentualnymi poniesionymi kosztami dostawy towaru do konsumenta na wskazany przez konsumenta numer konta bankowego lub w inny wskazany przez konsumenta sposób (np. przekaz pocztowy)

7.4.2.   Konsument natomiast może dokonać zwrotu zakupionego towaru na poniższy adres:

AKATJA

UL. Fabryczna 15, 26-200 KOŃSKIE

7.5.     Konsument, który odstępuje od umowy sprzedaży ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru do Sprzedawcy.

7.6.     Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia.

7.7.     Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:

a. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;

b. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

c. w której przedmiotem umowy jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

d. w której przedmiotem umowy są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;

e. w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; a jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
f. zawartej w drodze aukcji publicznej;

g. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał mu potwierdzenie;

h. o świadczenie usług, za które jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.

7.8       Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej ewidencji Działalności Gospodarczej.

§ 8 Informacje dodatkowe

8.1.     Aby uniknąć ewentualnych rozbieżności czy też błędów zaleca się aby urządzenia za pomocą którego klient korzysta ze sklepu http://akatja.pl/ spełniało co najmniej następujące wymagania techniczne które są niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:

8.1.1.   Komputer lub inne urządzenie mobilne z dostępem do Internetu.

8.1.2.    Zaktualizowana przeglądarka internetowa

8.1.3.   Aktywne wtyczki - JAVA, FLASH

8.1.4.   Rozdzielczość monitora 1280 x 800, kolory 24 lub 32 bit

8.1.5.   Posiadanie przez użytkownika konta e-mail.

8.2.     Informacja dla klienta sklepu http://akatja.pl/, w jaki sposób może sprawdzić czy złożone zamówienie nie zawiera błędów, a zarazem jak je można skorygować:

8.2.1.    Podczas składania zamówienia, aż do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” Klient ma możliwość zmiany wprowadzonych danych (np. rodzaj/ilość towarów/sposób dostawy). W przypadku, niezgodności należy się kierować wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie internetowej Sklepu internetowego http://akatja.pl/ i kolejnych jego podstronach. W przypadku jakichkolwiek problemów czy też trudności prosimy o kontakt - mailowy akatja@akatja.pl lub telefoniczny pod numerem telefonu +48 604 532 152 lub 531 532 152

8.2.2.    Zgodnie z niniejszym regulaminem po złożeniu zamówienia na podany w zamówieniu adres e-mail zostanie wysłana automatyczna wiadomość e-mail potwierdzająca otrzymanie zamówienia. Treść wiadomości określać również będzie wszelkie niezbędne informacje o zamówieniu (wiadomość email zatytułowana „Złożyłeś zamówienie w sklepie AKATJA.PL”. W przypadku błędu Klienta co do wprowadzonych danych (np. ilość zamawianego towaru, błędne naliczenie Zamówienia przez system), Klient ma prawo do zmiany zamówienia. Prawo to przysługuje w ciągu 2 godzin od otrzymania potwierdzenia otrzymania Zamówienia w dni robocze do godz. 14:00, a w pozostałych przypadkach w ciągu 12 godzin od momentu otrzymania powyższego potwierdzenia. W tym celu zaleca się wysłanie wiadomości e-mail na adres: akatja@akatja.pl z żądaniem zmiany lub zgłosić chęć zmiany telefonicznie kontaktując się pod numerem telefonu +48 604 532 152. lub 531 531 152. Po dokonaniu korekty zamówienia Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail na podany w zamówieniu adres, w którym znajdować się będzie potwierdzenie przyjęcia poprawionego Zamówienia.

8.3.     Zasady i sposoby utrwalania, zabezpieczania i udostępniania przez przedsiębiorcę drugiej stronie treści zawieranej umowy:

8.3.1.    W zależności od tego, z jakiej formy przewidzianej przez system sklepu http://akatja.pl/ zakupu klient zdecyduję się na kupno produktów oferowanych przez sprzedawcę- utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy następuje:

8.3.1.1.   Poprzez wysłanie Klientowi na podany adres e-mail treści zawieranej umowy zgodnie z §3 ust.3.2.3 (wiadomości email zatytułowane „Złożyłeś zamówienie w sklepie AKATJA.PL” oraz „wiadomości o zmianie statusu zamówienia na „w trakcie realizacji” dotyczy jedynie Zamówień składanych poprzez formularz zakupu bądź mailowo.

8.3.1.2.   Poprzez wydrukowanie i przekazanie Klientowi wraz z odbiorem lub przesyłką towaru regulaminu, specyfikacji zamówienia oraz dowodu zakupu.

8.3.2.  Treść zawieranej umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy oraz udostępniana na każde żądanie Klienta.

8.4.    W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:

8.4.1.   Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.),

8.4.2.    Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),

8.4.3.    Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. Nr 22, poz. 271)

8.4.4.    Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.)

8.4.5.   Pozostałe, właściwe przepisy prawa polskiego.

8.5.    Zmiany w regulaminie:

8.5.1.    Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego regulaminu, o czym Użytkownik zostanie powiadomiony najpóźniej z 14 dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian. Informacja o zmianach zostanie również wyrażona w wyraźny sposób poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Sklepu internetowego oraz przesłana na adres e-mail zarejestrowanego Użytkownika. Ponadto Użytkownik zostanie każdorazowo poproszony o akceptację nowego regulaminu przed złożeniem Zamówienia.

8.5.2.    Zmieniony regulamin wiąże Użytkownika, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 kodeksu cywilnego (tzn. Użytkownik został prawidłowo powiadomiony o zmianach), a Użytkownik nie wypowiedział umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym w terminie 30 dni.

8.5.3.    Zmiany regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Użytkowników korzystających ze Sklepu internetowego przed dniem wejścia w życie zmian, w szczególności nie będą miały wpływu na złożone i/lub realizowane zamówienia. W takim przypadku zamówienia te będą realizowane na zasadach określonych w poprzednim regulaminie.

8.6.    Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z polskim prawem i w języku polskim.

 


Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2023r.

W razie jakichkolwiek niejasności i wątpliwości związanych z zakupami w SKLEPIE - prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy - postaramy się udzielić wszelkich informacji.

Załączniki

 

1. Wzór formularza reklamacji

 

Miejscowość, data

Imię, nazwisko

Adres

 

PRACOWNIA DEKORACJI AKATJA KWIEL KATARZYNA

UL. POLNA 70A, 26-200 KOŃSKIE

 

 

 

Reklamacja towaru

 

Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu …………………………………………………………………………………..… towar nie jest zgodny z umową sprzedaży.

Brak zgodności z umową polega na ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………........……………

Brak zgodności z umową został stwierdzony w dniu …………………………..

Z uwagi na powyższe żądam:

 

  • wymiany towaru na nowy*
  • nieodpłatnej naprawy towaru*

 

Proszę o poinformowanie mnie o rozpatrzeniu reklamacji w formie wiadomości przesłanej:

  • na adres e-mail* ………………………….
  • na numer telefonu* ………………………
  • listownie na adres* ………………………

 

 

podpis

 

 

 

 

*niepotrzebne skreślić

 

 

2. Wzór odstąpienia od umowy dla osób uprawnionych zgodnie z § 7 Regulaminu

 

Miejscowość, data

………………………………………

………………………………………

………………………………………

Imię i nazwisko konsumenta

Adres konsumenta

 

PRACOWNIA DEKORACJI AKATJA KWIEL KATARZYNA

UL. POLNA 70A, 26-200 KOŃSKIE

 

 

Oświadczenie

o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość

lub poza lokalem przedsiębiorstwa

 

 

 

Ja…………………………...………………….………niniejszym informuję o moim odstąpieniu

-od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..……………………..……

-o świadczenie następującej usługi(*)

……………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………..………………………..

 

Data zawarcia umowy1/odbioru2(*)………………………………………..……………….

 

 

 

……………………………………

Podpis konsumenta

 

 

 

 

(*) Niepotrzebne skreślić

1     podać, jeżeli umowa dotyczyła świadczenia usług

2     podać, jeżeli umowa dotyczyła zakupu towaru

 


×